Elektroniczne Biuro obsługi Klienta (prąd i gaz)- co załatwię przez (eBOK) Internet ?

Czyli co możemy zrobić w serwisach internetowych dostawców prądu i gazu (Energa24, Mój Tauron, Enea, PGE, Innogy)
Foto: Pixabay
Klienci wielu dostawców mają możliwość korzystania z elektronicznego biura obsługi klienta, w skrócie eBOK. Po zalogowaniu się na taki serwis, jesteśmy w stanie załatwić wiele spraw przez internet, bez wychodzenia z domu lub dzwonienia na infolinię.
Artykuł w skrócie:

Co możesz zrobić korzystając z eBOK?

Elektroniczne biuro obsługi klienta to duża wygoda i oszczędność czasu. Z serwisów możesz korzystać na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. Oto kilka działań, które wykonasz za pomocą eBOK: 

  • sprawdzanie zużycia - dzięki temu możesz kontrolować swoje przyszłe opłaty u dostawcy 
  • kontaktowanie się z dostawcą, bez potrzeby korzystania z infolinii 
  • zarządzanie kontem 
  • opłacanie rachunków 
  • przeglądanie faktur 

Czy wiesz, że…

Największe biuro obsługi klienta w Polsce należy do firmy PGNiG i znajduje się w Łodzi. Obiekt ma 360 metrów kwadratowych i 18 stanowisk do obsługi.

Jesteśmy pierwszym w Polsce serwisem, który pomaga zmienić dostawcę energii
Sprawdź ile zaoszczędzisz

Enea 

Oprócz eBOK, Enea proponuje swoim klientom elektroniczny czat, za pomocą którego można wymieniać wiadomości z konsultantem. Czat Enei znajduje się na stronie internetowej firmy. 

Jak wpisać numer faktury na eBOK Enea? 

Po zalogowaniu się do ebok.enea.pl należy wybrać wybrać z listy interesujący nas adres, jeśli masz więcej punktów poboru energii zostaną one automatycznie dodane do twojego konta.

Jak dodać nowy punkt poboru (PPE) w ebok enea?

Po zalogowaniu się zobaczysz zakładkę “Możesz dodać do swojego konta kontrahenta” i wystarczy kliknąć “dodaj”

Jak się zarejestrować w eBOK Enea? 

Przygotuj umowę, albo fakturę i wejdź na stronę. Następnie wypełnij formularz, a na maila dostaniesz link aktywacyjny. Teraz wystarczy, że w niego wejdziesz i  zalogujesz się do swojego konta. Login to Twój adres e-mail.

Energa 

Jeżeli nie jesteś pewny, czy chcesz korzystać z serwisu eBOK Energa, możesz wypróbować wersję demo. Żeby to zrobić musisz wejść na stronę logowania do portalu i wybrać zakładkę “DEMO”. Teraz możesz sprawdzić wersję demonstracyjną strony dla klienta indywidualnego, lub instytucjonalnego. 

Co to jest Energa24?

To serwis do wygodnego rozliczania się z dostawcą i kontrolowania zużycia energii elektrycznej. Będąc klientem Energi możesz wybrać, czy chcesz korzystać z portalu eBOK, czy z Energa24.

eBOK Energa - gdzie wpisać stan licznika?

Aby wpisać stan licznika wystarczy wejść w zakładkę “Produkty” i kliknąć w “Rozliczenie Rzeczywiste”. Teraz wypełniamy pole: “Aktualne wskazanie”, które znajduje się na dole strony. 

Jak się zarejestrować w eBOK Energa?

Przygotuj fakturę i wypełnij formularz na stronie. Po wejściu w link aktywacyjny, który otrzymasz na podany wcześniej adres e-mail, możesz zalogować się na konto. Login, który sam utworzyłeś przy rejestracji, będzie Ci służył podczas każdego wejścia na konto.

Tauron 

W zależności od tego, z jakich usług Tauronu korzystasz, możesz wybrać jedną z kilku proponowanych przez firmę platform: 

  • eBOK Tauron/ Mój Tauron -  portale dla klientów Tauron Sprzedaż. Tutaj sprawdzimy dokumenty, uzyskamy informacje o płatnościach i załatwimy wiele formalności 
  • eBOK Ciepło - portal dla klientów Tauron Ciepło. Umożliwia dostęp do faktur, umów, odczytów, analiz i wykresów
  • Oświetlenie - portal dla uprawnionych urzędów, przez który można zgłaszać usterki ulicznego oświetlenia 

Czym różni się Mój Tauron, od eBOK Tauron? 

Serwisy nie różnią się znacznie od siebie. Działania, które wykonujemy na stronie są bardzo podobne. Mój Tauron to tak naprawdę odświeżona wersja elektronicznego biura obsługi klienta z kilkoma dodatkowymi funkcjami i nową szatą graficzną. 

Jak zarejestrować się w eBOK Tauron?

Należy wpisać swój PESEL oraz numer płatnika lub numer ewidencyjny (znajdziesz je na umowie lub fakturze) i wpisać adres e-mail i hasło. Link aktywacyjny powinieneś dostać na wcześniej podany e-mail.

Jak dodać punkt poboru energii (PPE) w eBOK Tauron? 

Po podpisaniu nowej umowy z Tauronem, nowy punkt poboru energii powinien zostać dodany automatycznie. Jeżeli tak się nie stanie najlepiej skontaktować się z obsługą klienta. 

Jak odblokować konto w eBOK Tauron?

Jeżeli Twoje konto zostało zablokowane, opisać sprawę w mailu i wysłać na adres: dom@tauron.pl . Jeżeli masz możliwość zamieść w wiadomości numer ewidencyjny i adres e-mail, z którego logujesz się na swoje konto.

PGE - Polska Grupa Energetyczna

Jak się zarejestrować? 

Aby założyć swoje konto w profilu eBOK wejdź na stronę www.ebok.gkpge.pl i wybierz: Zarejestruj się. Wypełnij formularz rejestracyjny (imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy), utwórz hasło do profilu i zaakceptuj Regulamin serwisu eBOK. Aby dokończyć proces aktywacji profilu kliknij w link aktywacyjny, który został wysłany w wiadomości e-mail. Link jest ważny przez 48 godzin.

Powiązanie konta rozliczeniowego

Po pomyślnej aktywacji konta eBOK należy zalogować się danymi utworzonego profilu i nadanym przez siebie hasłem. Upewnij się, że posiadasz niezbędne dane*, gdyż będą potrzebne w procesie powiązania profilu eBOK z kontem rozliczeniowym własnej umowy. Wybierz typ Klienta i wprowadź dane oraz potwierdź, że jesteś stroną umowy lub jesteś uprawniony do zarządzania kontem powiązanym z wprowadzanymi danymi. Po weryfikacji poprawności danych (do 24h) na adres e-mailowy profilu otrzymasz wiadomość informującą o statusie powiązania konta rozliczeniowego.

Innogy 

Moje innogy, jeden klik, pełna kontrola - serwis dla Klientów innogy Polska.

Jak się zarejestrować?

Na stronie Moje Innogy wejdź w “Utwórz nowe konto” będziesz musiał podać adres e-mail, login oraz hasło. Następnie dostaniesz link aktywacyjny i będziesz mógł przez niego się zalogować. 

Jak dodać numer PPE (Punkt Poboru Energii)?

Po zalogowaniu kliknij w “Powiąż konto”. Tutaj podaj Swój numer Klienta (oznaczony jako Partner Handlowy na Twojej umowie lub fakturze z innogy) oraz PESEL (dla Klientów indywidualnych) lub NIP (dla Klientów biznesowych).

Proces zmiany sprzedawcy

Dodaj umowę z innogy Polska i śledź postęp Procesu Zmiany Sprzedawcy.

PGNiG 

eBOK, czyli Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGNiG, to serwis internetowy zapewniający nieograniczony dostęp do Twoich rachunków, stanu zużycia gazu, faktur elektronicznych i nowych usług z każdego miejsca na świecie 24/7.

Jak się zarejestrować?

Wystarczy, że podasz swój Numer Klienta w PGNiG oraz numer PESEL i aktywujesz swoje konto.

Co zyskasz?

  • bezpieczeństwo zarządzania swoimi rachunkami online
  • pełną kontrolę nad wydatkami
  • opcję aktywacji EKO faktury
  • możliwość zawarcia umowy online
  • dostęp do historii odczytów licznika

Zmiana dostawcy prądu i gazu bez wychodzenia z domu

Wszystkie dostępne oferty dostawców prądu i gazu możesz znaleźć na porównywarkach internetowych Rachuneo. Dzięki wykonaniu kilku prostych kroków wyświetli Ci się informacja ile zapłacisz u innych dostawców za usługę, którą już posiadasz. Kiedy wybierzesz interesującą ofertę możesz do nas zadzwonić, a nasz konsultant przeprowadzi Cię indywidualnie przez proces zmiany dostawcy. Pomoc w podpisaniu nowej umowy jest całkowicie darmowa. 

Jak zmienić dostawcę z Rachuneo? 

  1. Najpierw przesyłasz do nas swoją poprzednią fakturę za wybraną usługę, żebyśmy mogli dokładnie sprawdzić Twoją obecną taryfę i upewnić się, że na pewno oszczędzisz po zmianie dostawcy.
  2. Następnie uzupełniasz wszystkie dane do umowy i podpisujesz ją w wybrany przez siebie sposób, również online.
  3. Później po prostu czekasz aż nowa umowa zacznie obowiązywać i dostaniesz fakturę od nowego dostawcy.

Porównaj ceny energii w Twoim regionie