Wysoki rachunek za prąd - przyczyny oraz reklamacja

Przedstawiamy potencjalne przyczyny oraz jak skutecznie złożyć reklamację.
Fot. pixabay
Jeżeli otrzymamy zbyt duży rachunek za prąd warto złożyć odwołanie, aby uniknąć dodatkowych kosztów. Zanim jednak zabierzemy się za składanie reklamacji, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii z tym związanych.
Artykuł w skrócie:
  • Przyczyną zawyżonych rachunków za prąd może być błąd zakładu energetycznego, awaria licznika, ale też większe zużycie energii w naszym domu
  • Jeżeli odwołanie okaże się bezpodstawne, możemy narazić się na koszty związane ze sprawdzaniem licznika
  • Firma energetyczna jest zobowiązana zareagować na złożoną przez nas reklamacje rachunku za prąd w ciągu 14 dni roboczych
Rachuneo pomoże Ci zmienić zmienić dostawcę energii i obniżyć rachunki
Oblicz oszczędności

Wysokie rachunki za prąd – przyczyny

Pojawienie się wysokiego rachunku za prąd może być błędem zakładu energetycznego lub skutkiem awarii licznika. Jednak przyczyną może okazać się wyższe zużycie prądu w naszym domu.

Na wyższe zużycie energii elektrycznej mogą mieć wpływ różne czynniki:

  • Nowe sprzęty elektryczne
  • Awarie sprzętów elektrycznych
  • Remonty
  • Nowy lokator/goście
  • Grzałki elektryczne/nagrzewnice
  • Klimatyzator
  • Zepsuty licznik

Każdy odbiorca energii elektrycznej może żądać sprawdzenia licznika przez firmę energetyczną. Trzeba jednak uważać, ponieważ jeżeli licznik będzie działał prawidłowo, to my ponosimy koszty związane z jego sprawdzeniem. Warto więc wcześniej upewnić się, że przyczyna leży po stronie licznika zanim złożymy reklamacje rachunku za prąd.

Czy wiesz, że…

Zbyt wysoki stan licznika może być skutkiem kradzieży prądu. Nielegalny pobór prądu jest przestępstwem karalnym i podejrzenia trzeba zgłaszać policji lub dystrybutorowi energii elektrycznej.

Reklamacja rachunku za prąd – jak powinna wyglądać?

Kiedy jesteśmy pewni, że zawyżone rachunki za prąd nie są skutkiem większego zużycia energii w naszym domu, możemy złożyć odwołanie. W reklamacji zbyt dużego rachunku za prąd powinno znaleźć się:

  • Imię i nazwisko
  • Numer klienta
  • Numer i stan licznika
  • Adres poboru energii i adres korespondencyjny
  • Dane z faktury
  • Powód reklamacji

Wzór reklamacji

Pobierz wzór reklamacji

O czym należy wiedzieć przy składaniu reklamacji?

Firma energetyczna ma obowiązek odpowiedzieć i rozpatrzyć nasze odwołanie w okresie 14 dni roboczych. Należy pamiętać, że złożenie odwołania nie zwalnia nas z obowiązku uregulowania opłaty z faktury. Jeżeli okaże się, że zbyt wysoki rachunek za prąd był bezpodstawny dostaniemy zwrot kosztów na konto.

Odwołanie od wysokiego rachunku za prąd - jak wysłać? 

Reklamacje wysyłać można przez formularz internetowy, mailem, pocztą lub złożyć w Biurze Obsługi Klienta. 

Gotowe wzory reklamacji zawyżonego rachunku za prąd można wypełniać i wysyłać na stronach niektórych firm. W przypadku, gdy nie znajdziemy takiej opcji wzór odwołania pobieramy wzór reklamacji w pliku pdf, drukujemy i wypełniamy. 

W przypadku pytań odnośnie odwołania firmy zachęcają do kontaktu telefonicznego na infolinii.

Tauron reklamacje

Infolinia czynna pn - pt od 7:00 do 20:00; tel.: 555 444 333

Enea reklamacje

Infolinia czynna pn – pt od 6:00 do 22:00, sob od 8:00 do 16:00; tel.: 611 111 111

PGE reklamacje

Infolinia czynna pn – pt od 8:00 do 19:00, tel.: 422 222 222

Energa reklamacje

Infolinia czynna pn – pt od 7:00 do 20:00; tel.: 555 555 555

Innogy reklamacje

Infolinia czynna pn – pt od 8:00 do 16:00; tel.: 22 821 39 39

Zmiana na lepsze – co proponują inne firmy?

W przypadku, gdy czujesz się poszkodowany, a jakość obsługi w danej firmie jest niezadowalająca, łatwo możesz zmienić dostawcę prądu. Jest bardzo wielu dostawców, którzy oferują różne stawki. Dzięki porównywarce cen prądu Rachuneo unikniesz zawyżonych rachunków za prąd i znajdziesz dla siebie najbardziej opłacalną ofertę. Pytania i wątpliwości dotyczące zmiany dostawcy kierować możesz również na kontakt@rachuneo.pl

Porównaj ceny energii w Twoim regionie