Czy będę dostawać dwie faktury?

Zmiana sprzedawcy a podwójne rachunki
Odpowiedź w skrócie:
  • Jeżeli chcesz otrzymywać jedną fakturę - zdecyduj się na umowę kompleksową
  • Sprzedawca prądu będzie rozliczał się z regionalnym dystrybutorem
Gospodarstwa domowe zmieniające sprzedawcę energii elektrycznej mogą zdecydować się na zawarcie umowy kompleksowej lub tylko umowy sprzedażowej.

Zajmiemy się tym

Rachuneo przeprowadzi Cię przez cały proces zmiany sprzedawcy - łącznie z przygotowaniem umowy kompleksowej, czyli najwygodniejszej dla odbiorców indywidualnych.

Jeśli chcesz otrzymywać jedną fakturę za prąd – zmieniając sprzedawcę, wybierz umowę kompleksową. Obejmuje ona sprzedaż energii czynnej, czyli faktycznie zużytej oraz koszty dostawy (dystrybucji) energii do klienta.

Jeśli wolisz dwie faktury – osobną za energię czynną i osobną za jej dystrybucję, podpisz z nowym sprzedawcą umowę sprzedażową. Od sprzedawcy będziesz otrzymywać rachunki tylko za energię czynną (czyli tę faktycznie zużytą), najczęściej powiększone o opłaty handlowe. Od dystrybutora energii w Twoim regionie – fakturę za koszty dystrybucji.

Powiązane pytania
Porównaj ceny energii w Twoim regionie