Jak przebiega zmiana sprzedawcy prądu?

Kolejne kroki
Odpowiedź w skrócie:
  • W porównywarce Rachuneo znajdź najlepszą ofertę dla siebie
  • Konsultant Rachuneo przeprowadzi Cię przez procedurę
  • Załatwisz sprawy nie wychodząc z domu
Procedura zmiany sprzedawcy trwa od miesiąca do dwóch. Dzięki pomocy Rachuneo formalności załatwiasz zdalnie, nie wychodząc z domu.

Kolejne kroki w procedurze zmiany z pomocą Rachuneo:

1. W porównywarce Rachuneo podajesz lokalizację swojego mieszkania (kod pocztowy).

2. Porównywarka Rachuneo przedstawia Ci zestaw ofert sprzedawców energii dla Twojej lokalizacji, Ty wybierasz najkorzystniejszą dla siebie ofertę.

3. Podajesz w formularzu na stronie swoje dane kontaktowe (e-mail bądź numer telefonu).

4. Doradca Rachuneo kontaktuje się z Tobą w wybrany przez Ciebie sposób i prosi o przesłanie kopii ostatniej faktury od dotychczasowego sprzedawcy, a także o podanie informacji niezbędnych do zmiany sprzedawcy prądu (np. numeru dowodu osobistego, numeru PESEL).

5. Biuro Rachuneo kontaktuje się z Twoim dotychczasowym i nowym sprzedawcą, a także z dystrybutorem odpowiedzialnym za dostarczanie energii do lokalu i koordynuje proces przygotowania nowej umowy (doradzamy Ci wybór opcji umowy kompleksowej, czyli z jedną fakturą za energię i koszty jej przesyłu).

6. Doradca Rachuneo przesyła Ci pocztą elektroniczną projekt umowy z nowym sprzedawcą – do akceptacji.

7. Kurier dostarcza Ci oryginał umowy, którą podpisujesz w jego obecności (w niektórych przypadkach umowę można podpisać w formie elektronicznej, on-line).

8. Zmiana sprzedawcy następuje płynnie – kolejną fakturę otrzymujesz już od nowego sprzedawcy.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy Rachuneo?

Rachuneo pomaga w porównaniu wielu ofert od różnych sprzedawców, a dzięki wsparciu konsultanta zaoszczędzisz sporo czasu. Usługi Rachuneo są bezpłatne.

Powiązane pytania
Porównaj ceny energii w Twoim regionie